Pages

Wednesday, February 25, 2009

Welcome to Our Blog

Assalamualaikum…….

Firstly, nak mengucapkan selamat datang kepada anda yang sudi membuka blog ni…blog ini adalah satu ruangan khas dari student Forensic Science Year 2 utk menceritakan atau berkongsi pengalaman, ilmu-ilmu yg kami dapat sepanjang bergelar student Forensic Science..

Selain itu kami jugak nak mengubah perspektif orang ramai tentang bidang Forensic yg sebenar…apabila sebut pasal forensic..mungkin ramai yg menyangka..kerja kami adalah bedah mayat..betul tak??? Sedangkan aku sendiri selalu ditanya oleh orang bile aku katakan kepada mereka..aku adalah student Forensic. Mereka akan tanya...tak takut tengok mayat ker?? Dah pernah bedah mayat ker??..dan macam2 persoalan lagi yang mereka tanya kepadaku.

Hakikatnya...kami tak bermaen dengan mayat...Forensic science actually adalah satu bidang sains yg berkaitan dengan perundangan (laws). Means kerja kami adalah membantu polis atau badan tertentu untuk menyelesaikan jenayah. Bukan bermaen dengan mayat seperti dalam pemikiran anda semua.

So, diharap dengan kehadiran blog ni dapat membuka minda anda semua tentang sains forensic. Bagi mereka yang teringin atau mempunyai impian untuk mengambil kos ni..terutamanya student lepasan matrik or STPM..dan anda mempunyai sebarang kemusykilan..boleh la mengajukan persoalan anda di sini. Sekiranya kami tahu, kami akan jawabkan..kalau kami tak tahu..nanti kami akan pergi rujuk dengan lecturer kesayangan kami ok...

Ok..enjoy with our blog..k..=)

1 comment:

senyum said...

bagus nye kawan2 aku ni...besemangat...2 yang aku nak...erm tapi masih ada lagi yang kurang prihatin dgn benda2 mcm ni..nampak macam tak penting...tapi peripentingnya blog ni dalm jangka masa panjang...insyaallah...majulah negara tok csiteamusm...n trimas tok lea n kawan2 yang menjayakan blog ni...ntah...hahaha